.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بمناسبت فرارسیدن روزجهانی پاک ؛
برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در روستای کدیر نوشهر

شمال نیوز: بمناسبت فرارسیدن روزجهانی پاک ،همایش باشکوه پیاده روی با حضور مدیرعامل موسسه آینده سازان کدیر نوشهر(دکتر علی نورزاد)،اعضای شورای اسلامی و‌دهیار ،مردم روستای کدیر نوشهر برگزارشد .مدیر عامل موسسه آینده سازان کدیر شهرستان نوشهر در این همایش بیان داشت :‍

 

به گزارش شمال نیوز، روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی‌بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

 

 

دکتر علی نورزاد تصریح کرد:این روز، روزی است برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسایل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین  یکی از مهمترین دلایل نامگذاری چنین روزی در پاسخ به بحران محیط زیست است و نتایج بسیار خوبی که در پی  خواهد داشت. 

 

  وی افزود:با توجه به این که زمین همواره با پیشرفت فناوری های نوین در معرض خطر و آسیب‌هایی است که در آینده سلامت جوامع مختلف را در هر نقطه از دنیا به چالش خواهد کشید، نامگذاری چنین روزی برای فرهنگ‌سازی  از ضروریات بوده است. 

 

 مدیر عامل موسسه آینده سازان کدیر شهرستان نوشهر اظهار داشت :روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به عنوان  نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از محیط زیست و محیطی که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می‌رسد؛ فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده‌نگر است.

 

دکتر نورزاد از جمله اهداف مهم برای نام‌گذاری این روز  را چنین عنوان کرد: کمک به حل بحران تغییرات آب و هوایی، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش‌های محیط زیستی این روز که یک رویداد مهم جهانی محسوب می‌شود و هر ساله برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای متعددی را در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد، گاهی به یک روز ختم نشده و هفته‌ای به نام هفته زمین را به خود اختصاص می‌دهد.

 

نورزاد یاداورشد :فلسفه برگزاری روز زمین پاک، حفظ زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها  فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های محیط زیست است .

 

وی گفت:با توجه به اهمیت محیط‌‌‌ ‌زیست سالم در زندگی امروز، نقش فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های حاصل از تخریب‌ها و آلاینده‌های رو به گسترش در شهرها و  روستاها بسیار مهم است و می‌تواند در نهادینه ساختن باور، پاک بودن و پاک زیستن نقشی انکار ناپذیر ایفا نماید.

 

مدیر عامل موسسه آینده سازان کدیر نوشهر افزود:بسیاری از کارشناسان به نقش سازمان‌های مردم نهاد و نیز آحاد مردم در قالب انجمن‌های زیست محیطی تاکید می ورزند.

 

 

دکتر نورزاد خاطرنشان ساخت :فرهنگ‌سازی بایستی از اجتماعات کوچک‌تر آغاز شود به عنوان مثال  اردوهای دانش‌آموزی که در طبیعت برگزار می‌شود، نیاز است تا کودکان و نوجوانان را با نحوه حفاظت از این سیاره آبی و دوستی با محیط زیست آشنا کرد. 

 

وی اذعان کرد : افرادی مانند دانش آموزان،  کشاورزان، زنان و کوهنوردان می‌توانند به خوبی دوستی با محیط‌ زیست را به دیگران آموزش داده و در جهت پاک‌سازی سیاره آبی تلاش کنند. از بین رفتن انرژی تنها قسمت کوچکی از پیامدها و مشکلات آلودگی‌های زیست محیطی و رها کردن زباله در طبیعت است که در روز جهانی زمین پاک در سطح جهانی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

دکتر علی نورزاد بیان داشت :انتخاب روستای کدیر به عنوان کریدور ورودی  شهرستان نور و نوشهر و به ویژه بخش تاریخی کجور به عنوان یکی از مهم ترین دلایل این امر بوده است وبا توجه به این که روستای کدیر به عنوان یکی از روستاهای مهم قطب گردشگری در منطقه به شمار می رود به همین دلیل و اهمیت موضوع محیط زیستی و مدیریت بحران  این روستا برای اولین بار با همراهی دهیاری و شورای اسلامی کدیر و موسسه مردم نهاد آینده سازان کدیر نوشهر  با دعوت  و حضور و مشارکت همگانی مردم  انتخاب  شد و در راستای شعار امسال یونسکو با عنوان "سرمایه‌گذاری در زمین توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز" باتوجه به مناسبت" روزجهانی و هفته زمین پاک" دهیاری و  شورای اسلامی کدیر با مشارکت موسسه آینده سازان کدیر شهرستان نوشهر مراسمی در روستای کدیر  واقع در  آبشار زیبای کدیر با حضور مدیران محلی، اعضای شورای اسلامی، دهیاران منطقه و..‌‌. برگزار  نمود و از همه علاقمندان به محیط زیست و طبیعت به ویژه همه  کدیری های عزیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل  آمد و خوشبختانه با استقبال بی نظیری مواجه گردید.

 

دکتر نورزاد در خاتمه بیان کرد :امید است تداوم و  برگزاری چنین مراسم و گردهمایی ها  با همکاری هرچه بیشتر مدیران منطقه ای و استانی منتج به نتایج موثری شده و توجه مدیران منطقه و استانی را جهت مساعدت بیشتر جلب نماید. به طور حتم  تداوم و برگزاری این گونه برنامه ها می تواند گام های مهمی برای رفع معضلات و بحران های پسماند و کاهش آسیب ها باشد و توجه هر چه بیشتر مردم و مدیران و دست اندرکاران امر را به اهمیت این موضوع جلب نماید.

 

کدیر از جمله روستاهای بخش تاریخی کجور است که با توجه به توانمندی های بالقوه تاریخی، طبیعی و گردشگری؛ از قابلیت در خور توجهی جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های مهم گردشگری شمال کشور برخوردار می باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.